A Piaggio Miskolc Üdvözöl!

Üdvözöljük weboldalunkon!

 

Az oldal célja, hogy hasznos információkkal lássa el látogatóját a Piaggio termékekkel kapcsolatban.

 

 

Legyél az ország bármely pontján ne dönts, míg nem kértél egyedi személyre szabott ajánlatott kollégánktól.

Alkatrész áruház

Friss INFOk

Ötletes táblagép felhasználás
Táblagépüket érdekesen használják sógoraink....
2011-12-20 20:37:58
Győzött a Totalcar népi kezdeményezése
2011 December 1-től félnapos továbbképzés után bárki vezethet legfeljebb százhuszonöt köbcentis robogót, illetve motorkerékpárt, akinek érvényes autós jogosítványa van.
2011-12-04 21:35:40
írta: Zilai Endre
(igyvezetünk.hu)
2010.08.03. 08:33
Piaggio NRG Power 50 DT - Ha kell egy kis energia
A Piaggio palettáján nem kevesebb, mint 16 éve szerepel az NRG. Ezt a modellt tekinthetjük a Piaggio 50-es kategória csúcsának. A levegőhűtéses blokkal rendelkező és hátul dobfékkel felszerelt DT modell kimagaslóan jó ár-érték aránnyal is kecsegtet minket. Vajon tud-e olyan gyorsan szaladni ez a léghűtéses, hogy energia tartalékait minden körülmények között lehűtse a menetszél?

Nem elhanyagolható a hosszú névben a DT tag. Ez a két betű egyből két tulajdonságát is elárulja a robogónak. Egyszer megtudjuk azt, hogy hátul dobfék lassítja, másodsorban kiderül ebből, hogy az elavult, de biztosnak nevezhető tényezőt hívja segítségül a mini blokk hűtésére. A DD kivitel – amit jelen pillanatban nem hoznak az országba – mindkét fenti technikát nézve fejlettebb.

Veterán tini

A nemsokára felnőtt korba lépő NRG - formavilágát tekintve - távolról sem nevezhető aggastyánnak. Az első verzióból még mindig sokat merít és csak kevéssel rugaszkodik el az elődmodelljeinek meghatározó, NRG-s formajegyeitől. Ennek ellenére a mai napig sem ráncos.

Az első "stájerungot" takaró rész légbeömlőinek a DD (tárcsa-tárcsa-vízhűtés) verziónál van gyakorlati szerepük, itt csak megtévesztésül szolgál még a szakavatott szemek számára is. A méhsejtre emlékeztető vak beömlők, a csúszásgátlós alumínium taposó felület, a könnyűfém vázat imitáló szürke műanyagok mind-mind a vizuális élmény oltárán beáldozott bárány falatkák.

 

 

kamu beömlő

 

 

 

A mostani 50-es top robogók központosított vázához képest megmarad a hagyományos felépítésnél. Ennek egyik előnye, hogy a taposón szabadon mozgatható a láb, ugynakkor hátrányaként az érezhetően csavarodóbb, kevéssé merev vázat kell megemlítsem.

A robogók királyaként emlegetett Gilera Runner – amiről hamarosan nálunk is olvashat – vízhűtéses blokk alap levegősített változatával van dolgunk. Sajnálatos dolog, hogy a DD verziót nem hozza az importőr az országba, de a prémiumabbnak tekinthető Aprilia SR50-nek és Runner SP-nek nem kívánnak házon belül, olcsóbb de kevésbé exkluzív konkurenciát állítani.

Hi-per2

Gyakorlatban, annyi különbséget fedezhetünk fel a fentebb említett konszern társakkal szemben, hogy a maximális fordulatot nem engedi 7500-8000 rpm fölé forgatni. Ezáltal a végsebesség is kevesebb, a jogszabály 45 km/h-ás korlátozását azonban így is bő 30-al átlépjük. A fojtás kulcsai, ami a sebesség magasabb dimenzióinak kapuit megnyitja, a kipufogónál és a váltó görgőit odébb toló gyűrűnél keresendő. Ezek eltávolítása után nem győzünk majd magyarázkodni a rend őreinek, hogy a mi robogónk belefér a 49ccm-es kategória normáiba.

 

 

 

 

 


II. kerület, Gábor Áron és Kapy út útvonal „robogó siratófalain” is könnyen hasítottam a megengedett másfélszeresével (na persze csak gondolatban). A völgybe menetkor a kiváló fékek mindig a helyzet magaslatán maradtak.

A 3000 rpm-től fogó, röpsúlyos kuplung és a meglepően nyomatékos erőforrás lehetőséget ad arra, hogy a pirosnál kellő önbizalommal álljunk a sor elejére, és ne kelljen attól rettegnünk, hogy eltipornak „szelíd” autóstársaink. Ha nem félünk a gyorshajtás pénzügyi vonzatától, magabiztosan tudjuk felvenni a 60-70 km/h sebességkorlátos sugárútjaink ritmusát, és a nyolcassal kezdődő értéket is megfuthatjuk egy szélcsendesebb időben.
 

asszimetrikusan rögzített sárvédő

 

Tisztára mint a rodeó

Az elöl fordított teleszkóp és a hátul hidraulikus rugó-gátló egység, a 13 colos kerekkel nem kifejezetten barátja a keresztbordákkal és kátyúkkal tarkított magyar úthálózatunknak. Tempósabban vett úthibák alkalmával, fog letöréssel, kisebb fajta agyrázkódással, vese leszakadással és vad bika hátára emlékeztető robogózási élménnyel kell számolnunk. Az amúgy sportos és magas kanyarsebességet lehetővé tevő futómű a tükörsima utakat szereti, azt viszont nagyon. Fantasztikusan jól fordul és a harapós első tárcsafék, a kissé gyenge hátsó dobfék ellenére, nagyon agilissá teszi az NRG-t.

A nagyobb kerekű versenytársakkal szemben sajnos veszít a csillapítási komfortból, de ez nem közvetlenül a modell hibája.

Az üléshelyzet a magam 187 cm-jének is megfelelő volt. Kényelmesen megtaláltam a pihentető testtartást, nem kellett rajta, számomra megerőltető, „gubbasztó” pózt felvennem. A hátsó utasnak szánt kihajtható lábtartót egyszemélyes üzemmódban használva offenzív, „speedes” ülőhelyzetet vehetünk fel. A sisaktartót a gyújtáskulcs nyílás megnyomásával tudjuk kinyitni, ami valóban képes egy egész sisakot elnyelni. A tároló a kormányzárral reteszeli le magát, s ekkor az értékeinket biztoságban tudhatjuk.

Az analóg fordulatszámmérőből és folyadék kristályos kijelzőből álló műszeregység tűző napsütésben is könnyen leolvasható, narancsos háttérvilágása este kellemes a szemnek.

 

 

 

már megint egy 0 kilométeressel volt dolgunk...

 

 

Webshop kínálatunk